Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Piąta generacja Forda Fiesty trafiła do sprzedaży w 1999 roku. Jej wygląd bardzo mocno nawiązywał do większych modeli tej samej marki, co oznaczało, że Ford skrupulatnie dopracowuje styl i charakter swoich samochodów. Poza nowoczesnym wyglądem większość podzespołów oraz rozwiązań była żywcem zaciągnięta z poprzednich generacji. Fiesta V pozostała niewielkich rozmiarów samochodem miejskim, którego główną grupą docelową były kobiety. Auto z zamysłu było ...