Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004 w zakładzie firmy Pininfarina. Osobowe CoupĂ© 406 zostało po raz pierwszy zaprezentowane na runku motoryzacyjnym na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 1997 roku. To godny następca Peugeota 405 coupĂ©.
Z zewnątrz prezentuje się bardzo schludnie, oryginalnie i stylowo. Wszystko to zasługa włoskiego mistrza stylu, Pininfariny, słynącego z projektowania najbardziej stylowych aut ...