Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ten samochód osobowy zadebiutował na rynku w 2010 roku i od tego czasu zyskał uznanie kierowców z całego świata. Peugeot 508 zastąpił swojego poprzednika, Peugeota 407, oraz większego 607, który był flagowym modelem marki. Warto także wspomnieć, że historia Peugeota 508 sięga jeszcze dalej w przeszłość, do czasów popularnego modelu 504, który cieszył się dużą popularnością w latach 1968-1983.
Projektanci Peugeota 508 czerpali inspirację z prototypów 5 by ...