Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Renault Clio to niewątpliwie jeden z kultowych modeli francuskiego producenta. Clio to model zaliczany do klasy aut miejskich, o stosunkowo niewielkich rozmiarach, zgrabny, jednak umożliwiający również komfortowe odbywanie dalszych podróży. Samochód pojawił się na rynku już w 1990 roku i do dzisiaj znajduje się w produkcji. Aktualnie produkowana jest już piąta generacja modelu. Natomiast części Renault Clio IV zaczęto składać w 2012 roku, a zakończono w 2020.
Model ...