Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Renault ESPACE to protoplasta dużych europejskich vanów i często uważany za wzór w swojej klasie. Użytkownicy chwalą ten samochód za dynamikę, niskie spalanie, komfort jazdy oraz tanie części zamienne. Wszystko zaczęło się w pierwszej połowie lat 80-tych XX wieku, kiedy to koncerny Renault i Matra postanowiły wspólnie opracować i wprowadzić na europejski rynek pierwszego VAN-a, czyli model ESPACE.
Wynik sprzedaży okazał się na tyle obiecujący, że projekt był kontynuowany i ...