Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW to jedna z najlepiej znanych marek motoryzacyjnych na świecie, a seria 5 to jedna z najchętniej kupowanych serii samochodów klasy premium, zaliczanych do autosegmentu E. Popularność tę widać zarówno w liczbie sprzedanych egzemplarzy (ponad 8 milionów), jaki i w liczbie przyznanych BMW 5 tytułów, nagród i wyróżnień. Co ciekawe, nagrody i wyróżnienia otrzymywały nie tylko kolejne modele tej serii, ale nawet dedykowane im poszczególne podzespoły. Tak było między innymi z silnikami ...