Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes-Benz CLK to sportowe i zarazem luksusowe coupe zaliczane do segmentu G. Produkcję tego modelu rozpoczęto w 1997 roku i do 2010 roku, a więc do końca produkcji, powstały dwie generacje CLK klasy. Nazwa samochodu to skrót od niemieckiego zwrotu „Coupe Leicht Kurz”, czyli „Coupe Lekkie Krótkie”. Serię CLK zastąpiono w 2009 roku Mercedesem klasy E, oferowanym zarówno jako coupe, jak i cabrio.
Druga generacja Mercedesa CLK pojawiła się po raz pierwszy w 2002 roku. Model ...