Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Citroen DS5 to samochód osobowy produkowany w latach 2011-2015. Należy on do segmentu D, jest to więc auto klasy średniej. Po roku 2015 pojazd był w sprzedaży jako projekt marki DS Automobiles. Samochód ten oparty jest jednak w całości o części Citroena DS5. Auto w przeciwieństwie do innych modeli z linii DS (jak na przykład Citroen DS4) nie powstało w oparciu o jego odpowiednika czyli Citroena C5. Zarówno płytę podłogową jak i niektóre ...