Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Citroën XM (Y3) to auto klasy średniej-wyższej. Debiutując w 1989 roku, XM stanowił bezpośredniego następcę modelu Citroën CX. Połączone w całość części Citroen XM ostatni raz wyjechały z fabryki w 2005 roku.
Citroën XM (Y3) utrzymany został w futurystycznym stylu, który odzwierciedla ducha marki Citroën. Samochód ten wprowadził wiele innowacji technologicznych, takich jak zaawansowany system zawieszenia hydropneumatycznego Hydractive, który dostosowywał się do ...
Powiązania: