Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kiedy Ford Escort – wieloletni lider wśród samochodów klasy średniej produkowanych przez amerykański koncern Ford Motor Company – wyraźnie się już zestarzał, jego miejsce w 1998 roku zajął model Focus. Ford Focus również jest samochodem klasyfikowanym w autosegmencie C (klasa aut kompaktowych) i jego kolejne generacje również trafiają zarówno na rodzimy rynek amerykański, jak i na rynek europejski. Przy czym na każdy z tych rynków przeznaczone są nieco inne wersje tego ...
Powiązania: