Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Peugeot 406 to jeden z najciekawszych samochodów klasy średniej połowy lat 90. XX wieku. Model 406 zadebiutował w 1995 roku, a rok później w salonach pojawiły się dwie nowe jego odmiany - kombi oraz coupe.
Model 406 należący do klasy średniej (segment D) produkowany był w latach 1995-2004. 406-tka jest następcą udanego Peugeota 405, któremu jednak bardzo szybko dorównała pod względem popularności.
Najsłabszym ogniwem Peugeota 406 jest zawieszenie. Wybite łączniki ...