Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW serii 3 to samochód osobowy zaliczany do klasy średniej (segment D), który stał się najpopularniejszym w historii niemieckiej marki autem i jednocześnie najlepiej sprzedającym się samochodem wśród luksusowych marek w Europie. Piąta generacja BMW 3, oznaczona symbolem E90, była produkowana w latach 2005-2011. Był to największy gabarytowo samochód w całej gamie serii 3. Za projekt stylistyczny modelu E90 odpowiedzialni byli: Joji Nagashima, Marc Michael Markefka, Christoph Nordmann ...