Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW serii 3 to samochód należący do niemieckiej marki BMW, produkowany od 1975 roku w Monachium. Auto zaliczane do klasy średniej (segment D) jest następcą znanego modelu 2002 E114. Seria 3 z czasem okazała się najpopularniejszym oraz najlepiej sprzedającym się modelem BMW w historii tego koncernu. Przez ponad 30 lat produkcji BMW 3 trafiło do grubo ponad 12 milionów odbiorców na całym świecie. Walory estetyczne i technologiczne BMW serii 3 docenili nie tylko kierowcy, ale również eksperci ...