Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW serii 3 to samochód klasy średniej z segmentu D, który jest produkowany od 1975 roku. Ta seria niemieckiego koncernu zastąpiła na rynku model 2002, stając się jednocześnie najpopularniejszym samochodem marki w historii, a także najlepiej sprzedającym się autem spośród dostępnych w Europie luksusowych marek. BMW serii 3 sprzedało się wciągu 30 lat produkcji w ilości ponad 12 mln egzemplarzy i było jednym z najczęściej nagradzanych aut w tym okresie (m.in. tytuł Samochodu Roku 2006, ...