Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Druga generacja Seata Leona pojawiła się na rynku w 2005 roku podczas odbywających się w Genewie targów motoryzacyjnych. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co Audi A3, Skoda Octavia oraz VW Golf V. Leona zaprojektował nie kto inny, jak sam Walter de’Silva. Choć Seat bazował na Golfie V, to stylistyka hiszpańskiego auta była dużo bardziej odważniejsza od niemieckiego ordnungu.
To, że samochód projektował twórca takich dzieł, jak Alfa Romeo 156 oraz ...