Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Bora to osobowy samochód segmentu C, który produkowany był od 1999 roku. Dostępne były dwie wersje nadwoziowe pojazdu: 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi – Bora Variant (1J6). Samochód jest następcą Volkswagena Vento, nazywanego również Jettą III, dlatego na niektórych rynkach Bora była sprzedawana jako Volkswagen Jetta IV. Model zbudowany został w oparciu a inny samochód kompaktowy niemieckiego producenta, a mianowicie o Golfa ...