Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mówią, że VW Polo to taki Golf dla ubogich, zaliczany do miejskich samochodów osobowych segmentu B. Model Polo produkowany od 1975 roku miał być przede wszystkim autem lekkim i pragmatycznym, przeznaczonym do codziennego użytku w miejskich aglomeracjach. Pierwszy VW Polo był bliźniaczym modelem Audi 50. Od samego początku produkcji samochód stał się jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie. Dotychczas sprzedano ponad 14 mln egzemplarzy modelu Polo. Trzecia generacja samochodu ...