Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Panująca od kilkunastu już lat moda na crossovery sprawiła, że obecnie na rynku mamy ich mnóstwo. W zasadzie każdy, kto szuka ciekawego samochodu w tym segmencie, który sprosta jego konkretnym oczekiwaniom, bez większego problemu powinien znaleźć coś dla siebie. W tym kierunku poszli również producenci, którzy jeszcze stosunkowo niedawno specjalizowali się w zupełnie innych segmentach pojazdów osobowych. Doskonałym przykładem może być Citroën C4 Aircross.
Citroën C4 ...