Aby jednostka napędowa mogła pracować w pełni wydajnie, układ sterowania zaworami musi działać precyzyjnie i bezawaryjnie. Kluczową rolę odgrywają w tym procesie popychacze zaworowe, które w zależności od rodzaju silnika posiadają mechaniczny lub hydrauliczny system regulowania luzów zaworowych. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia popychaczy zaworowych, będzie to odczuwalne w jakości pracy jednostki napędowej.
W nomenklaturze Mercedesa klasa C stała się serią pojazdów klasyfikowanych w segmencie D, czyli w grupie premium, klasie średniej aut osobowych. Samochody z autosegmentu D stanowią swoisty kompromis pomiędzy chęcią ograniczenia rozmiarów pojazdu a utrzymaniem odpowiednio wysokiego komfortu i mocy silnika. Dzięki takiemu połączeniu cech, Mercedes klasy C aż do 1997 roku (do dnia premiery pierwszego modelu Mercedesa klasy A) był najtańszym i najmniejszym autem tej marki, zapewniającym jednak ...