Przeguby samochodowe to elementy bezpośrednio odpowiedzialne za przeniesienie napędu z mechanizmu różnicowego na koła auta. Niestety, naprawa przegubów napędowych jest najczęściej dość pracochłonne i kosztowne. W iParts.pl znajdziesz szeroką gamę przegubów napędowych do ...
O tym samochodzie napisano i powiedziano już chyba wszystko. Lancer to właściwie legenda w klasie samochodów kompaktowych (segment C). Szczególnie wielkimi zgłoskami zapisał się w historii rajdów samochodowych, w których zdobywał największe laury na całym świecie. Mitsubishi Lancer pojawił się na rynku w 1973 roku i był pierwszym samochodem japońskiego producenta, który był masowo sprzedawany w Europie. Do dziś jest to najprawdopodobniej najpopularniejsze auto tej marki, a Mitsubishi Lancer ...
Firma Ruville powstała w 1922 roku. Założona została przez jednego z pionierów niezależnego rynku części zamiennych - Egona von Ruville. Długoletnie i bogate doświadczenie oraz wyspecjalizowana kadra pracowników i nieustanne opracowywanie nowych technologii produkcji sprawiły, że od początku swojego istnienia firma słynie z wysokiej jakości części samochodowych.
Jednym z produktów Ruville są przeguby napędowe. Przegub stanowi elastyczne połączenie dwóch elementów wału lub półosi w miejscu, gdzie siła napędowa przenoszona przez wał jest przekazywana pod kątem, np. w przypadku przedniego napędu, gdzie koła są jednocześnie napędzane i skręcane.
Przeguby półosi napędowych zapewniają jednolite przenoszenie sił napędowych na napędzane koła w różnych sytuacjach jazdy np. podczas kierowania czy sprężynowania. Wały napędowe składają się z przegubu po stronie koła – przegub zewnętrzny i przegubu przy skrzyni biegów – przegubu wewnętrznego. Objawami uszkodzenia przegubów wewnętrznych mogą być drgania układu kierowniczego, odgłosy przeskakiwania w przegubach w chwili przyspieszania, uczucie bicia w kole kierownicy, lub w przypadku przegubu zewnętrznego – metaliczne odgłosy, niepokojące odgłosy podczas przyspieszania, wyczuwalny luz osiowy, drgania kierownicy. Najczęstszą przyczyną powodującą zniszczenie przegubu półosi napędowej jest przede wszystkim nieszczelność osłony przegubu osi. W celu zabezpieczenia przez przedwczesnym zużyciem przegubu należy przy wymianie przegubu wymienić równocześnie osłonę przegubu osi.