Przeguby samochodowe to elementy bezpośrednio odpowiedzialne za przeniesienie napędu z mechanizmu różnicowego na koła auta. Niestety, naprawa przegubów napędowych jest najczęściej dość pracochłonne i kosztowne. W iParts.pl znajdziesz szeroką gamę przegubów napędowych do ...
Produkowane od 1990 roku Renault Clio to samochód, który zaliczyć należy do najważniejszych modeli aut w całej długiej historii motoryzacji. Choć premiera tego modelu odbyła się stosunkowo niedawno, tak naprawdę Renault Clio swoje początki wywodzi od sztandarowych produktów tej francuskiej marki z lat 40. XX wieku. Chodzi tu o modele Renault 3, Renault 4 oraz – przede wszystkim – Renault 5. Ostatni z tych modeli, Renault 5, produkowany był od 1972 do 1996 roku (włącznie z jego drugą ...
Firma Ruville powstała w 1922 roku. Założona została przez jednego z pionierów niezależnego rynku części zamiennych - Egona von Ruville. Długoletnie i bogate doświadczenie oraz wyspecjalizowana kadra pracowników i nieustanne opracowywanie nowych technologii produkcji sprawiły, że od początku swojego istnienia firma słynie z wysokiej jakości części samochodowych.
Jednym z produktów Ruville są przeguby napędowe. Przegub stanowi elastyczne połączenie dwóch elementów wału lub półosi w miejscu, gdzie siła napędowa przenoszona przez wał jest przekazywana pod kątem, np. w przypadku przedniego napędu, gdzie koła są jednocześnie napędzane i skręcane.
Przeguby półosi napędowych zapewniają jednolite przenoszenie sił napędowych na napędzane koła w różnych sytuacjach jazdy np. podczas kierowania czy sprężynowania. Wały napędowe składają się z przegubu po stronie koła – przegub zewnętrzny i przegubu przy skrzyni biegów – przegubu wewnętrznego. Objawami uszkodzenia przegubów wewnętrznych mogą być drgania układu kierowniczego, odgłosy przeskakiwania w przegubach w chwili przyspieszania, uczucie bicia w kole kierownicy, lub w przypadku przegubu zewnętrznego – metaliczne odgłosy, niepokojące odgłosy podczas przyspieszania, wyczuwalny luz osiowy, drgania kierownicy. Najczęstszą przyczyną powodującą zniszczenie przegubu półosi napędowej jest przede wszystkim nieszczelność osłony przegubu osi. W celu zabezpieczenia przez przedwczesnym zużyciem przegubu należy przy wymianie przegubu wymienić równocześnie osłonę przegubu osi.