We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
W drugiej połowie lat 90-tych rozpoczęła się złota, choć niezbyt długa era vanów i minivanów. Czas ten zbiega się z wejściem na rynek jednego z najlepiej do dziś ocenianych przedstawicieli autosegmentu K (dużych aut osobowych stanowiących połączenie mikrobusów z samochodami o nadwoziu typu hatchback), jakim jest Renault Scenic. Warto przy tym zaznaczyć, iż Renault Scenic w zamyśle konstruktorów miał stanowić jedynie uzupełnienie oferty francuskiego koncernu, nie był to bowiem pierwszy van ...