We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Druga generacja Renault Scenic, auta zaliczanego do kompaktowych minivanów (segment K), zadebiutowała na rynku w 2003 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych. Samochód produkowany do 2009 roku powstał na płycie podłogowej pochodzącej od modelu Megane. W porównaniu do poprzedniej wersji Renault Scenic II-generacji stał się samochodem całkowicie autonomicznym od bazowego modelu Megane. Scenic II był dostępny wyłącznie jako 5-drzwiowy minivan.
Renault Scenic II ...