Mówiąc o sprzęgle samochodowym jednym tchem wymienia się trzy jego podstawowe części: tarczę sprzęgła, docisk i łożysko. Za najważniejszą część w tym mechanizmie można uznać bez wątpienia tzw. element cierny. To na jego powierzchni powstaje siła tarcia, zapewniona przez odpowiedni docisk elementów pary ciernej. Jednak często zapomina się o częściach, bez których sprzęgło nie mogłoby w ogóle prawidłowo funkcjonować. Chodzi o przewody sprzęgłowe.
Przełom lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych to stale rosnąca fala popularności samochodów o nadwoziu VAN. Większość producentów tworzyła kolejne generacje samochodów, starając się wpisać w ten trend. W tamtym okresie VANy osiągały bardzo dobre wyniki sprzedażowe, co dodatkowo napędzało rynek i motywowało producentów do rozwijania swoich konstrukcji w tym kierunku. Nie inaczej postąpił Ford. Wypuścił on na rynek swój model C-Max, który zbudowany był w oparciu o Focusa. ...
Powiązania: