Mówiąc o sprzęgle samochodowym jednym tchem wymienia się trzy jego podstawowe części: tarczę sprzęgła, docisk i łożysko. Za najważniejszą część w tym mechanizmie można uznać bez wątpienia tzw. element cierny. To na jego powierzchni powstaje siła tarcia, zapewniona przez odpowiedni docisk elementów pary ciernej. Jednak często zapomina się o częściach, bez których sprzęgło nie mogłoby w ogóle prawidłowo funkcjonować. Chodzi o przewody sprzęgłowe.
Mercedes klasy S to przedstawiciel samochodów osobowych zaliczanych do luksusowych limuzyn klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiego koncernu motoryzacyjnego. Nazwę „S” zaczerpnięto od słowa „Sonderklasse”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „klasę specjalną” lub „S-klasę”. Oficjalnie oznaczenie klasy S wprowadzono w 1972 roku wraz z modelem W116.
Za pierwowzory klasy S uznaje się modele z serii „Ponton” (W180 oraz W128), „Fintail” (W111 oraz W112), a także ...