Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
Toyota Avensis to jeden z tych samochodów, z którego nie chce się wysiadać. Samochód zaliczany do limuzyn segmentu D, czyli klasy średniej, jest jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie i jednocześnie najchętniej kupowanym modelem japońskiego koncernu Toyota. Duga generacja Toyoty Avensis pojawiła się w 2003 roku oznaczona kodem wewnętrznym T25. Samochód oferowano jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz jako 5-drzwiowe kombi.
Druga generacja modelu Avensis została ...
Powiązania: