Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
W 1995 roku do grona samochodów osobowych z niższej klasy średniej (segment C) dołączył Nissan Almera, o oznaczeniu symbolicznym N15. Produkowany do 2006 roku zastąpił na rynku sprawdzony i ceniony przez użytkowników model Sunny. Almera była dostępna w trzech wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Samochód sprzedawano również jako Nissan Pulsar, Nissan Sentra (Nowa Zelandia) czy też Nissan Bluebird Sylphy.