Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
Sprzedaż drugiej generacji Avensis rozpoczęła się w 2003 roku. Zmianą uległy nadwozie, wnętrze, a także część elementów podwozia. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej. Sylwetka auta stała się bardziej spójna i przemyślana. Dostępny w czterech wersjach: sedan, kombi, hatchback i verso. Avensis II utrzymał solidną pozycję jednego z najpopularniejszych aut Toyoty i jednego z liderów segmentu D.
Paletę silników powiększono o silnik 2.4 zapożyczony z Toyoty Camry, ...