Nowe samochody mają to do siebie, że bardzo duża ilość urządzeń jest napędzana za pomącą paska klinowego lub wielorowkowego od wału korbowego jednostki napędowej. Silnik, by móc pracować prawidłowo, musi posiadać sprawny mechanizm, który odpowiada za właściwe napięcie paska. Nieodzownym elementem tego układu jest rolka napinająca.
Rolka napinacza to często zapominany podzespół, który jest jednym z elementów składowych rozrządu. Odpowiada m.in. za ...
BMW serii 3 to samochód należący do niemieckiej marki BMW, produkowany od 1975 roku w Monachium. Auto zaliczane do klasy średniej (segment D) jest następcą znanego modelu 2002 E114. Seria 3 z czasem okazała się najpopularniejszym oraz najlepiej sprzedającym się modelem BMW w historii tego koncernu. Przez ponad 30 lat produkcji BMW 3 trafiło do grubo ponad 12 milionów odbiorców na całym świecie. Walory estetyczne i technologiczne BMW serii 3 docenili nie tylko kierowcy, ale również eksperci ...
Gates Corporation to jeden z czołowych dostawców części samochodowych przeznaczonych na pierwsze wyposażenie wielu koncernów samochodowych oraz na niezależny rynek części zamiennych. Firma powstała w USA, z inicjatywy Charlesa Gatesa, a jej siedziba znajduje się w Denver.
Firma Gates oferuje szeroki wybór napinaczy, z których każdy spełnia wymagania systemowe w zakresie napięcia, drgań, tłumienia i współosiowości w napędach urządzeń pomocniczych silnika. Jednym z napinaczy marki Gates jest napinacz paska rozrządu.
Układ rozrządu to jeden z najważniejszych układów w silnikach spalinowych. Jego podstawową funkcją jest sterowanie wpływem i wypływem gazów do cylindrów silnika. Rozrząd napędzany jest poprzez wałek silnika, za pośrednictwem paska zębatego lub łańcucha. Pasek zamocowany jest na kole pasowym wału korbowego oraz na jednej lub kilku rolkach i napinaczach. Aby cały układ pracował dobrze, pasek rozrządu musi być odpowiednio naciągnięty. Napinacz i rolka napinacza niwelują luzy, które powstają w chwili zużywania się paska na skutek jego eksploatacji.
Rolki napinacza marki Gates to doskonały wybór - firma specjalizuje się w systemach napędu paska, dzięki czemu jej produkty to nie tylko wysoka jakość materiałów, lecz również żywotność i gwarancja bezpieczeństwa.
Rolkę napinacza wraz z napinaczem zaleca się wymieniać przy każdorazowej wymianie paska rozrządu, dzięki czemu w znaczącym stopniu zmniejszymy ryzyko ewentualnych uszkodzeń, które w przypadku aut z rozrządem kolizyjnym mogą doprowadzić do zerwania paska, powodując uderzanie tłoków w zawory, ich deformację, uszkodzenie prowadnic zaworów lub nawet głowicy silnika. Napinacze i rolki napinaczy Gates DriveAglin zaprojektowane zostały z myślą o zmniejszeniu do minimum ich ciężaru, przy jednoczesnym zwiększeniu do maksimum ich trwałości i wytrzymałości na oddziaływujące obciążenia. Rolki napinacza Gates przedłużają więc trwałość całego układu rozrządu.