Renault Laguna plasuje się w gronie samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Auto produkowane w latach 1993-2015 zastąpiło niezbyt udany ze względu na wysoką awaryjność model 21. Laguna odniosła dość spory sukces komercyjny, ugruntowując swoją pozycję rynkową na wiele lat. W Polsce przez długi czas ten francuski samochód był liderem w swojej klasie. Co znamienne, Laguna nigdy nie była produkowana w wersji sedan, a jedynie jako liftback, kombi oraz coupe.
Trzecia generacja ...
BOSCH GmbH to marka, której nie trzeba chyba przedstawiać. Powstałe w 1886 roku przedsiębiorstwo z obecną siedzibą w Gerlingen (Niemcy) zajmuje się głównie produkcją techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, wytwarzaniem dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków komercyjnych i prywatnych. Dział techniki motoryzacyjnej to od lat największy sektor działalności niemieckiego koncernu, w którym produkowane są m.in. systemy silnikowe, elementy podwozia, układu hamulcowego i kierowniczego, sterowniki i systemy elektroniki nadwozia, a także zaawansowane czujniki samochodowe, jak np. sonda lambda BOSCH.
Współczesne, niezwykle zaawansowane systemy elektroniczne w samochodzie wymagają odpowiedniego, precyzyjnego sterowania. Mikrokomputery sterujące poszczególnymi systemami samochodowymi pobierają dane z czujników i za pomocą elementów wykonawczych zapewniają wydajną i ekonomiczną pracę pojazdu. Jednym z tych niezwykle ważnych czujników jest sonda lambda marki BOSCH, urządzenie wysoko cenione przez producentów samochodowych.
Sonda lambda firmy BOSCH odpowiada za precyzyjny pomiar zawartości tlenu w spalinach, co pozwala na optymalne sterowanie pracą jednostki napędowej. Wciągu roku BOSCH produkuje około 45 mln sztuk tych czujników, które trafiają zarówno na wyposażenie fabryczne samochodów, jak i na rynek części zamiennych. Wszystkie sprzedawane sondy niemieckiego producenta są opatentowane i przetestowane oraz posiadają optymalną ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także są zabezpieczone przed szokiem termicznym. Sonda lambda BOSCH gwarantuje idealne dopasowanie do silnika, długą żywotność i niezawodne działanie, zapewniając niskie zużycie paliwa oraz niewielką emisję niepożądanych zanieczyszczeń do atmosfery.
Sondy lambda marki BOSCH są poddawane tym samym restrykcyjnym kryteriom oceny co oryginalne części montowane w fabrycznych samochodach. Czujniki te gwarantują przygotowanie optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej, dzięki czemu pojazdy wyposażone w niemieckie urządzenia spełniają nawet najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin.