10000+ produktów
Dynamiczny rozwój branży motoryzacyjnej ma oczywiście ogromne znaczenie dla szybkiego rozwoju gospodarki. Niestety jednocześnie negatywnie oddziałuje na środowisko naturalne. Ilość spalin generowanych przez samochody osobowe oraz inne środki transportu nieustannie rośnie, rozprzestrzeniając się w bardzo dużych stężeniach najczęściej w centrach dużych miast. Konieczne jest ciągłe zmniejszanie zanieczyszczeń spalin samochodowych wydobywających się z samochodowych układów wydechowych. Wykorzystuje się w tym celu różnego rodzaju systemy i urządzenia regulujące emisję substancji toksycznych do atmosfery.
Jakość powietrza w Polsce należy do najgorszych w Europie. Jest to związane m.in. z szybko zwiększającą się liczbą samochodów w ostatnich latach oraz faktem, że nadal dopuszczone są do ruchu pojazdów starszych generacji, które są największymi trucicielami motoryzacyjnymi. Dodatkowo jakość polskich dróg pozostawia wciąż wiele do życzenia. Każdy nowo kupowany samochód musi spełniać surowe normy środowiskowe (obecnie jest to norma EURO 6). Jednak po polskich drogach wciąż jeździ wiele starszych aut, które ledwo lub w ogóle nie spełniają wymagań nawet normy EURO 1. Zły stan techniczny pojazdów również przekłada się na zwiększoną emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Restrykcyjne wymogi unijne odnośnie emisji substancji szkodliwych wymuszają na firmach motoryzacyjnych wdrażanie coraz to bardziej zaawansowanych technologii. Układ regulacji emisji substancji toksycznych w spalinach stosowany obecnie w samochodach to na pewno układ EGR (ang. Exhaust Gas Recirculation). Jest to jeden z kilku używanych układów zmniejszających zanieczyszczenie spalin we współczesnych samochodach. Zastosowanie tego rozwiązania powoduje przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie), obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej oraz utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC).
W pojazdach ciężarowych i nie tylko zmniejszenie zanieczyszczeń spalin samochodowych dla osiągnięcia poziomu Euro 5 odbywa się z wykorzystaniem tzw. AdBlue. Jest to nic innego jak mocznik w proszku, który jest rozcieńczany z wodą. Proces polega na selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Technologia SCR daje możliwość rozkładu NOx na azot i wodę. Rozwiązanie AdBlue pozwala m.in. na obniżenie zużycia paliwa o ok. 5 proc. przy normie Euro 5 oraz zmniejszenie emisji substancji szkodliwych (NOx).
Aby spełnić wymagania w zakresie ograniczenia emisji toksycznych substancji w spalinach, w samochodach osobowych z silnikami o zapłonie samoczynnym już na etapie konstrukcyjnym wdraża się rozwiązania mające na celu ograniczenie emisji substancji szkodliwych do atmosfery. Mowa tu m.in. o stosowaniu:
W silnikach o zapłonie iskrowym stosuje się m.in.:
Jeżeli interesują Cię układy regulacji emisji substancji toksycznych w spalinach, sklep iParts.pl ma wszystko, czego potrzebujesz. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Chcesz, aby Twój samochód spełniał wymagania w zakresie ograniczenia emisji toksycznych substancji w spalinach? Zajrzyj do iParts.pl lub skontaktuj się z doradcą technicznym sklepu. Zapewniamy profesjonalną obsługę, najniższe ceny oraz szybką realizację zamówienia.
Błąd DTC P0400 jest kodem doskonale znanym niemal wszystkim posiadaczom aut marki Opel. Nawet bowiem jeśli sami się z nim nie zetknęli, z pewnością mogli o nim usłyszeć lub przeczytać na formach dla posiadaczy samochodów tej marki. Co oznacza ten błąd? Dlaczego nie zawsze winny musi być układ EGR?
czytaj więcej >Chłodnica EGR to dla wielu wciąż dość zagadkowy element układu recyrkulacji spalin. Wprawdzie w nowoczesnych samochodach jej obecność staje się pomału standardem, jednak wciąż nie wszyscy wiemy, czemu służyć ma jej obecność, jak działa oraz jaką funkcję pełni w jej przypadku płyn chłodniczy? I skąd w ogóle ten płyn się tam bierze?
czytaj więcej >