1162 produktów
Zadaniem układu EGR jest kierowanie części spalin do układu dolotowego silnika, co wpływa na zmniejszenie zanieczyszczania środowiska podczas jazdy samochodem. Aby mógł on pracować zgodnie z założeniami, wszystkie jego elementy, takie jak na przykład uszczelka chłodnicy spalin, muszą być sprawne. Często zdarza się, że kierowcy, widząc pogorszenie pracy silnika, podejrzewają awarię jednego z elementów układu. Jak jednak rozpoznać, że za problemy odpowiada uszkodzona uszczelka EGR?
Zawór EGR jest bardzo ważną częścią pojazdu, która odpowiada za zmniejszenie emisji spalin, przez co wpływa na redukcję zanieczyszczenia środowiska spowodowanego pracą silnika. Właściwe działanie wszystkich elementów tego układu jest więc niezwykle istotne. Jednym z podzespołów, który musi być sprawny, by zawór pracował prawidłowo, jest uszczelka EGR. Odpowiada ona za zachowanie szczelności całego układu, tak by mógł on działać zgodnie z założeniami. Ze względu na to, że jej środowisko pracy jest bardzo wymagające, zdarza się, że ulega ona awariom. Uszkodzona uszczelka zaworu EGR może jednak powodować poważne problemy.
Jeżeli więc podejrzewamy, że jest ona nieszczelna, warto zweryfikować jej sprawność oraz w razie konieczności dokonać wymiany. Uszczelki EGR pochodzące od sprawdzonych producentów ma w ofercie nasz sklep internetowy. Ze względu na to, że dostępne są tu części do praktycznie wszystkich samochodów, znalezienie odpowiedniego podzespołu na pewno nie będzie problemem.
Rozpoznanie, że za problemy z pojazdem odpowiada uszkodzona uszczelka chłodnicy spalin nie jest proste. Istnieją jednak pewne objawy, które mogą wskazywać, że należy wziąć pod uwagę to, że mogło dojść do jej awarii. Sygnałem, który może sugerować, że uszczelka zaworu recyrkulacji spalin EGR powinna zostać wymieniona jest zapalona kontrolka, która informuje o konieczności sprawdzenia silnika. Nie zawsze jednak samochód poinformuje kierowcę w ten sposób o zaistniałej awarii. Dlatego właśnie warto zwracać uwagę także na inne symptomy. Uszkodzone uszczelki EGR mogą powodować na przykład spadek mocy silnika, a co za tym idzie, zwiększenie spalania – kierowcy w takich sytuacjach zwykle mocniej wciskają pedał gazu. Innym częstym objawem uszkodzenia jest także wydobywanie się ciemnego dymu z układu wydechowego.
Często jednak trudno jest zweryfikować, czy za powyższe objawy odpowiada uszkodzona uszczelka EGR, czy też inny element układu. Dlatego właśnie, kiedy nie jesteśmy pewni, co jest powodem problemów, warto powierzyć sprawdzenie sprawności pojazdu specjaliście, który posiada odpowiednie narzędzia diagnostyczne.
Uszczelka zaworu recyrkulacji spalin EGR powinna być sprawna przez tak długi czas, jak inne elementy układu. W większości przypadków wymiana będzie konieczna po przejechaniu około 100-150 tysięcy kilometrów. Trzeba jednak pamiętać, że w niektórych sytuacjach zużycie podzespołów może nastąpić znacznie szybciej, dlatego bardzo ważne jest obserwowanie, czy nie pojawiają się żadne niepokojące objawy awarii. Gdy dokonujemy już wymiany, warto pamiętać, by wybrać uszczelkę EGR jak najwyższej jakości. Takie produkty ma w ofercie nasz sklep. Dzięki temu zyskamy pewność, że przez długi czas nie będzie konieczności ponownego dokonywania wymiany.