Jednymi z najważniejszych elementów samochodowego układu zawieszenia są sprężyny śrubowe, które we współczesnych konstrukcjach z powodzeniem zastąpiły resory piórowe. Sprężyny zawieszenia ściśle współpracują z amortyzatorami w celu maksymalnego wytłumienia drgań ...
Toyota Celica to klasyczny przedstawiciel samochodów sportowych zaliczany do segmentu G. Model Celica zastąpiła w ofercie japońskiego koncernu kultową Toyotę 2000 GT i była produkowana w latach 1970-2006. Przez 36 lat produkcji sprzedano blisko 7 mln egzemplarzy tego auta. Szósta generacja Toyoty Celica zadebiutowała w lutym 1993 roku. Była to przedostatnio generacja tego modelu.
Toyotę Celicę Coupe VI zbudowano na płycie podłogowej o oznaczeniu T200, która ...
KYB (Kayaba) to japońska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości części układu zawieszenia. Obok bogatej oferty amortyzatorów Kayaba posiada również szeroki asortyment sprężyn zawieszenia, które stanowią absolutną jakościową czołówkę segmentu. Przeszło stuletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej sprawiło, że części KYB są cenione przed kierowców i mechaników z całego świata.
Kayaba oferuje trzy rodzaje sprężyn zawieszenia, które dostępne są dla rynku części zamiennych. Są to sprężyny o liniowej charakterystyce sztywności, sprężyny typu "Slide Load" oraz sprężyny typu "Miniblock". Różnią się one między sobą kształtem oraz zastosowaniem. Sprawne sprężyny zawieszenia Kayaba są w stanie wydłużać żywotność amortyzatorów, opon samochodowych oraz pozostałych elementów zawieszenia (elementów metalowo-gumowych). Niewątpliwymi zaletami sprężyn KYB jest fakt, że są one zwijane zarówno na gorąco jak i na zimno oraz powstają w procesie śrutowania kulowego, co znacznie zwiększa ich wytrzymałość. Produkcja w fabrykach japońskiego koncernu odbywa się według najnowszych standardów potwierdzonych przez certyfikat ISO 9001.