Trudno się nie zgodzić z tezą, że świece zapłonowe to jedne z najważniejszych elementów w każdym samochodzie wyposażonym w silnik benzynowy. To dzięki nim powstaje iskra potrzebna do wywołania zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Bez tej iskry daleko nie zajedziesz. Ba! Nawet nie uruchomisz silnika. Dlatego też potrzebujesz wydajnych i ...
Renault Laguna jest reprezentantem samochodów klasy średniej (segment D). Produkcję francuskiego auta rozpoczęto w 1993 roku. Laguna z sukcesem zastąpiła dość nieudany pod względem konstrukcyjnym projekt Renault 21. W Polsce Renault Laguna była przez kilka lat liderem w swojej klasie. Samochód był dostępny przede wszystkim jako 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Pojawiła się również wersja nadwoziowa coupe z przednio-osiowym napędem.
Firma NGK została założona w 1936 roku i już rok później rozpoczęła produkcję swoich pierwszych świec zapłonowych. Ogólnoświatowa kampania NGK rozpoczęła się jeszcze w latach 50-tych XX wieku, gdy został otwarty pierwszy zakład produkcyjny świec zapłonowych w Brazylii. Na rynku europejskim firma zadebiutowała w 1975 roku osiągając z roku na rok coraz większe sukcesy. Obecnie NGK jest największym na świecie producentem świec zapłonowych, produkującym ponad 500 milionów sztuk każdego roku.
Firma NGK wyznacza jakościowe standardy na światowym rynku świec zapłonowych. Dzięki nowoczesnej i wysoce zaawansowanej technologii, firma zapewnia nieporównywalny standard osiągów. Firma NGK jest dostawcą oryginalnego wyposażenia dla czołowych producentów samochodów osobowych i motocykli, w tym pojazdów Formuły 1.
Technologie świec zapłonowych NGK:
Świece zapłonowe z metalu szlachetnego - to przede wszystkim świece irydowe i platynowe. Świece irydowe posiadają końcówkę elektrody środkowej wykonaną ze stopu irydu, czyli jednego z najtwardszych i odpornych na erozję iskrową metali szlachetnych. Zastosowanie irydu wzmacnia święcę, wydłużając prawie dwukrotnie jej żywotność. Świece zapłonowe platynowe posiadają płytkę platynową na elektrodzie środkowej, zapewniając stałą moc świecy w każdych warunkach.
Świece zapłonowe z wieloma elektrodami bocznymi - świece w których iskra przeskakuje do różnych elektrod bocznych, co przekłada się na wydłużenie okresu użytkowania świecy.
Świece zapłonowe z nacięciem w kształcie V w elektrodzie środkowej - świece o bardzo prostej konstrukcji. Wykorzystywane są często w nowoczesnych silnikach, gdzie mieszanka paliwowo-powietrzna jest bardzo uboga. Świece te zapewniają niezawodny zapłon mieszanki, nawet w ekstremalnych warunkach.
Świece zapłonowe z dodatkową drogą iskrzenia - doskonałe rozwiązanie dla zabezpieczenia zapłonu i katalizatora oraz równomiernej pracy silnika. Świece te posiadają możliwość samooczyszczenia, dzięki czemu zanieczyszczenia świec nagarem to już przeszłość.
Świece zapłonowe z iskrzeniem półślizgowym - dysponują co najmniej dwoma elektrodami bocznymi ze skośną końcówką. Jeżeli izolator jest czysty, przeskok iskry następuje z końcówki elektrody środkowej na górną końcówkę jednej z elektrod masy. W przypadku zanieczyszczenia izolatora spalinami, iskra odprowadzana jest przez końcówkę izolatora, aby następnie przeskoczyć na dolnym końcu elektrody masy.
Świece zapłonowe hybrydowe - opracowane dla silników skłonnych do większego osadzania sadzy. Łączy ona ze sobą właściwości świec platynowych i świec z iskrzeniem półślizgowym.
Świece zapłonowe sportowe - odporne na wyjątkowo duże obciążenia nawet 15.000 obrotów na minutę. Świece sportowe projektowane są z zawodową precyzją, wykorzystując pierścieniową elektrodę masową.
Świece zapłonowe LPG/CNG - przeznaczone do pojazdów zasilanych gazem LPG i CNG. Wykonane są z metalu szlachetnego, odpornego na wysokie temperatury powstające podczas spalania gazu. Mieszanka gazu z powietrzem zapala się znacznie trudniej niż w przypadku silników benzynowych, dlatego też świeca zapłonowa NGK wymaga mniejszego napięcia zapłonowego.