Od blisko 70 lat samochodowe tarcze hamulcowe ewoluują, sukcesywnie wypierając z użytku starsze rozwiązania bębnowe. Pierwotnie wykorzystywano tarcze pełne, później pojawiły się tarcze wentylowane, a następnie także tarcze ...
Nissan Micra IV to czwarta generacja samochodu klasy miejskiej japońskiego producenta. Pierwsze auta z tej serii wyjechały na drogi już w 1982 roku, natomiast produkcja części Nissan Micra IV rozpoczęła się w 2010 roku. Samochód zdobył ogromną popularność. Zarówno pojazdy, jak i auto części do Nissan Micra IV eksportowano do 160 krajów świata. W stosunku do modelu poprzedniej generacji, Nissan Micra IV jest nieco dłuższy, a jednocześnie niższy. Wciąż jest to ...
Tarcze hamulcowe Girling obecne są na rynku części zamiennych od ponad 50 lat. Pół wieku temu, gdy pojawiła się Formuła 1 to właśnie ten producent jako jeden z pierwszych wyposażał ówczesne bolidy w swoje tarcze. Dzisiaj oferta tarcz hamulcowych Girling składa się z przeszło 850 pozycji, które cieszą się ogromną popularnością wśród kierowców, głównie za sprawą ich wysokiej jakości. Przed wypuszczeniem tarcz hamulcowych do sprzedaży, są one poddawane testom i badaniom laboratoryjnym pod względem jakości materiałów budulcowych, precyzji wykonania itp. Dzięki temu montując w swoim samochodzie tarcze Girling możemy być pewni, że spełniają one wszelkie normy unijne (ECE R 90), a swoją budową są bardzo zbliżone do części montowanych fabrycznie.
Specjaliści z Girling bardzo sumiennie podchodzą do swojej pracy i zwracają szczególną uwagę na problem tzw. bicia tarcz hamulcowych. W związku z tym przeprowadzane są specjalne testy, dzięki którym producent podał dodatkowe przyczyny powodujące pozorne bicie tarcz. W wielu przypadkach nie jest to spowodowane złym stanem części hamulcowych lecz np. luzami w zawieszeniu, dlatego też Girling przed wymianą tarcz, klocków czy innych elementów układu hamulcowego zaleca rutynową kontrolę pozostałych części zawieszenia.