Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Zgodnie z filozofią japońskiego producenta samochodów Mazda Motor Corporation, najważniejsze jest zrównoważenie pomiędzy przyjemnością czerpaną z jazdy a dbałość o środowisko naturalne. Wszystkie modele Mazdy produkowane od roku 2002 są przykładami praktycznego przełożenia tej myśli i wdrożenia jej w proces powstawania samochodu. Tak jest też w przypadku Mazdy 6 – jednego z lepiej znanych i bardziej lubianych modeli marki Mazda.
Mazda 6 to auto klasyfikowane w autosegmencie D, czyli ...