Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Volkswagen Passat B5 to piąta generacja tego modelu, jej debiut przypada na rok 1996 w Europie i 1998 w Ameryce Północnej. Jest to auto, które przyczyniło się do wielu sukcesów niemieckiego koncernu . Samochód ten uważany jest za najlepiej sprzedający się model. Konstrukcja "B-piątki" opiera się na płycie podłogowej stosowanej również w Audi A4. Pół roku po premierze sedana pojawił się Passat B5 Variant – wersja kombi. W porównaniu do poprzedniej generacji samochód przeszedł ...