Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Francuskie Renault Megane należy do niższej klasy średniej (segment C). Jest to następca znanego modelu Renault 19, jednak z biegiem czasu Megane prześcignęła swojego poprzednika, stając się jednym z najbardziej popularnych samochodów francuskich w historii. Dotychczas wyprodukowano ponad 7 mln egzemplarzy tego modelu. Nazwę „Megane” zaczerpnięto od pokazanego w 1988 roku prototypu Renault. W 2003 roku Megane otrzymało tytuł Samochodu Roku.
Druga generacja Renault Megane ...