Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Historia marki Renault sięga roku 1877, kiedy to Louis Renault wraz z braćmi Marcelem i Ferdynandem zakładają w Billancourt pod Paryżem firmę Renault Freres. Pierwszy pojazd braci Renault nosił nazwę Typ A i został wyposażony w dwucylindrowy silnik 1.9 o mocy 14 KM. To był początek wspaniałej motoryzacyjnej przygody oraz narodziny jednego z największych na świecie koncernów samochodowych.
Wśród wielu udanych modeli aut francuskiej marki na szczególną uwagę zasługuje jeden z nich, a ...