Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Produkowany od 2003 roku przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG model Touran od początku nie miał zbyt dobrej prasy. Dziennikarze oceniający go zwracali głównie uwagę na jego niepozorny wygląd i „zbytnią” funkcjonalność. W rzeczywistości, Volkswagena Touran trudno jest określić mianem auta krzykliwego czy chociażby zwracającego uwagę, ale też nie po to powstał. Zamiarem niemieckich konstruktorów projektujących ten samochód było stworzenie modelu uzupełniającego ...