Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Fiat Uno to samochód osobowy zaliczany do klasy aut miejskich (segment B), do dziś uważany za jeden z najpopularniejszych modeli w swej klasie produkowanych na przełomie lat 80. i 90. Produkowany od 1983 roku zastąpił w ofercie włoskiej marki model 127. Pomimo wypuszczenia na rynek tylko dwóch generacji Fiata Uno, model ten sprzedał się w liczbie blisko dziesięciu milionów egzemplarzy. W rok po swojej premierze Uno otrzymał prestiżowy tytuł Samochodu Roku 1984. Produkcję Uno oficjalnie ...