Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Mały, miejski, subkompaktowy hatchback, czyli Suzuki Swift, zaliczany do aut osobowych segmentu B, jest jednym z najpopularniejszych samochodów i jednocześnie pierwszym autem w tej klasie w historii japońskiego koncernu. Do dziś z linii produkcyjnej zjechało blisko 6 mln egzemplarzy Swifta, co przekłada się na niewątpliwy sukces komercyjny tego miejskiego autka. Początkowo nowe Suzuki sprzedawano jako SA-310, SA-410 oraz Cultus. Dopiero w 1986 roku samochód ochrzczono mianem „Swift”. Na ...