Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Volkswagen Polo III (6n1) to trzecia generacja modelu Polo produkowana przez niemiecki koncern Volkswagen, która swój debiut miała w 1994 roku i poddawana była ciągłym modernizacjom, aż do momentu zakończenia produkcji w 2001 roku. Zarówno pod względem stylistycznym jak i technologicznym trzecia wersja Polo przeszła spore zmiany jeśli porównamy ją do Polo II. Nadwozie oparte na platformie podłogowej Seata Ibizy drugiej generacji nabrało więcej okrągłości, samochód stał się ...