Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Volkswagen Polo to miejski samochód segmentu B, którego historia sięga 1975 roku. Trzecia generacja tego modelu zadebiutowała w 1994 roku. Poza 5-drzwiowym hatchbackiem i 4-drzwiowym sedanem w 1997 roku pojawiła się także wersja 5-drzwiowego kombi – Volkswagen Polo Variant (6V5). Samochód o tym typie nadwozia wyróżniał się większą praktycznością, a jednocześnie jego stylistyka była podobna do modelu podstawowego. Wiele części Volkswagen Polo III Variant ...