Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
BMW serii 3 to samochód klasy średniej z segmentu D, który jest produkowany od 1975 roku. Ta seria niemieckiego koncernu zastąpiła na rynku model 2002, stając się jednocześnie najpopularniejszym samochodem marki w historii, a także najlepiej sprzedającym się autem spośród dostępnych w Europie luksusowych marek. BMW serii 3 sprzedało się wciągu 30 lat produkcji w ilości ponad 12 mln egzemplarzy i było jednym z najczęściej nagradzanych aut w tym okresie (m.in. tytuł Samochodu Roku 2006, ...
Powiązania: