Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Kiedy Ford Escort – wieloletni lider wśród samochodów klasy średniej produkowanych przez amerykański koncern Ford Motor Company – wyraźnie się już zestarzał, jego miejsce w 1998 roku zajął model Focus. Ford Focus również jest samochodem klasyfikowanym w autosegmencie C (klasa aut kompaktowych) i jego kolejne generacje również trafiają zarówno na rodzimy rynek amerykański, jak i na rynek europejski. Przy czym na każdy z tych rynków przeznaczone są nieco inne wersje tego ...
Powiązania: