Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Ford Focus to jedna z najlepszych i najbardziej udanych konstrukcji amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego Ford Motor Company. Świadczy o tym między innymi fakt, że jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli tej marki. Focus to przedstawiciel niższej klasy średniej (segment C). Samochód zadebiutował w 1998 roku, jako następca leciwego już Forda Escorta.
Wypuszczenie na rynek Focusa okazało się strzałem w dziesiątkę. Samochód nie tylko okazał się sukcesem na rynku ...