Koło dwumasowe to element układu przeniesienia napędu umieszczony pomiędzy jednostką napędową a skrzynią biegów. Jest ono odpowiedzialne za tłumienie drgań generowanych przez silnik. Koło zamachowe to element magazynujący energię oraz ściśle współpracujący z rozrusznikiem samochodu. W wielu przypadkach właściciele aut decydują się na przezbrojenie dwumasowego koła zamachowego na jednomasowe koło zamachowe w swoim pojeździe. Dlaczego?
Przełom lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych to stale rosnąca fala popularności samochodów o nadwoziu VAN. Większość producentów tworzyła kolejne generacje samochodów, starając się wpisać w ten trend. W tamtym okresie VANy osiągały bardzo dobre wyniki sprzedażowe, co dodatkowo napędzało rynek i motywowało producentów do rozwijania swoich konstrukcji w tym kierunku. Nie inaczej postąpił Ford. Wypuścił on na rynek swój model C-Max, który zbudowany był w oparciu o Focusa. ...