Odbierz rabat -7%! Wpisz kod APKA7

Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Czy warto zaślepić EGR?

Krąży przekonanie, że układ recyrkulacji spalin może zostać odcięty. Aktualnie zdecydowana większość kierowców nie wymienia zaworu EGR, gdy jest to konieczne, a po prostu postanawia go zaślepić. Jakie ma to skutki dla silnika? Czy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) może zostać odcięty bez konsekwencji? Dlaczego kierowcy decydują się na taki zabieg?

Czy warto zaślepić EGR?

Zwykle, gdy kierowca uzna, że jego samochód traci moc, szarpie w trakcie przyśpieszania i nadmiernie dymi, to wina spada na zawór EGR. W praktyce często okazuje się to błędnym stwierdzeniem, bowiem realnym powodem wspomnianych problemów może być także przepływomierz. Jednak nie o tym mowa. Decyzja o zamknięciu otworu doprowadzającego spaliny do kolektora dolotowego zapada dużo wcześniej i to przede wszystkim z powodu oszczędności. Nowe zawory kosztują bowiem od 150 złotych wzwyż, a koszt zaślepienia znacznie mniej.

Najczęstszy powód awarii EGR stanowi osadzanie się nagaru we wnętrzu zaworu, co doprowadza do większych oporów podczas pracy całego układu - nie reaguje wystarczająco szybko na naciśnięcie gazu. Wtedy dochodzi zwykle do decyzji o zaślepieniu zaworu recyrkulacji spalin, by szkodliwe substancje nie były wprowadzane do kolektora dolotowego. Efekty w postaci przyrostu mocy i powrotu do parametrów spalania sprzed awarii widać stosunkowo szybko. Niestety, zaślepienie EGR nie zawsze obejdzie się bez konsekwencji dla samochodu. Na desce rozdzielczej może nieustannie świecić się kontrolka silnika lub pojawi się komunikat o nieprawidłowo działającym systemie oczyszczania spalin. Błędu nie da się skasować, a w związku z tym jednostka napędowa zwiększy swoje zapotrzebowanie na spalanie. Istnieje możliwość ingerencji programowej w sterownik i oszukanie go za pomocą układu elektronicznego z przekaźnikiem, co nie zawsze okazuje się jednak bezpiecznym rozwiązaniem. Jeżeli układ jest zapchany, lecz sprawny, to wystarczy wyczyścić zawór i kolektor dolotowy, co może przynieść takie same efekty jak zaślepienie. Gdy układ nie działa, sugerujemy wymianę zaworu na nowy - to bez wątpienia dobra inwestycja w przyszłość samochodu.

Popularne z kategorii Zawór EGR - recyrkulacji spalin

Wyprzedaż

Uszczelnienie ELRING 729.970
15,00 zł
7,39 zł
0 (0 ocen)
Uszczelnienie AJUSA 01089900
9,00 zł
5.0 (1 ocen)
Uszczelnienie ELRING 006.070
22,00 zł
0 (0 ocen)
Zawór EGR PIERBURG 7.24809.68.0
460,00 zł
4.7 (9 ocen)
Uchwyt / Podstawa / Podpora FA1 215-907
30,00 zł
0 (0 ocen)
Zawór EGR ABAKUS 121-01-063
204,00 zł
0 (0 ocen)
Zawór EGR - recyrkulacji spalin w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Zawór EGR - recyrkulacji spalin pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Zawór EGR - recyrkulacji spalin
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.

Powiązane artykuły

Zużyty zawór EGR w samochodzie - najczęstsze objawy. Kup u nas nawet 40% taniej

Objawy zużycia EGR. Kiedy pozostają widoczne, a kiedy wprost nie sposób je zauważyć?

Objawy zużycia zaworu EGR bywają niejednoznaczne. Część z nich może wprowadzać w błąd, sugerując awarię kilku innych podzespołów silnika. Co gorsza, w niektórych przypadkach zużycie EGR może przebiegać bezobjawowo i kierowca będzie wówczas przez długi czas nieświadomie jeździł z niedziałającym zaworem recyrkulacji spalin. Jak to możliwe? Po czym poznać, ze doszło do takiej sytuacji?

czytaj więcej >
Jak wyczyścić zawór EGR?

Jak wyczyścić zawór EGR?

Niestety, mało który kierowca pamięta o tym, że zawór EGR wymaga regularnego czyszczenia, tym bardziej, gdy samochód zużywa więcej paliwa niż dotychczas, a silnik ma tendencję do gaśnięcia podczas wciskania sprzęgła i dojeżdżania do świateł. To często spotykany problem, niezależnie od marki samochodu. Jak wyczyścić zawór recyrkulacji spalin? Najpierw trzeba go zlokalizować...

czytaj więcej >
Czyszczenie zaworu EGR. Kiedy należy to robić i dlaczego? Czy można to zrobić samemu i ile to kosztuje?

Czyszczenie zaworu EGR. Kiedy należy to robić, jakich środków używać i jak dobrać je odpowiednio do stanu zabrudzenia zaworu?

Zawór EGR jest jedną z tych części samochodowych, które wymagają stałej kontroli i regularnej konserwacji. W tym przypadku konserwacja ta polega przede wszystkim na sprawdzaniu stanu zaworu oraz usuwaniu zabrudzeń, które z czasem zawsze się w nim pojawiają. W jaki sposób powinniście podejść do czyszczenia zaworu EGR?

czytaj więcej >
Błąd P0401 układ recyrkulacji spalin: wykryty niewystarczający przepływ. Jak sobie poradzić z błędem?

Błąd P0401 w układzie recyrkulacji spalin. Co oznacza wykrycie niewystarczającego przepływu spalin i jak sobie z tym poradzić?

Zawór EGR niejednemu kierowcy napsuł już wiele krwi. Choć cel jego działania jest chwalebny, część ta potrafi przysporzyć niemało problemów tak silnikowi, jak i właścicielowi auta. A jeden z takich problemów kryje się pod kodową nazwą „błąd P0401”. Co oznacza pojawienie się takiej właśnie informacji?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze