Samochód klasy wyższej średniej z segmentu E. Ze względu na stosunkowo niewielką cenę dość szybko zdobył spore grono fanów. Czwarta generacja modelu Camry produkowana była w latach 1996-2001. Camry IV nadal cieszy się nienaganną opinią.
Model zaskakuje jakością wykonania i trwałością. Niezawodność to najmocniejszy atut pojazdu, w którym problemy wynikać mogą jedynie z zastosowania tanich instalacji gazowych, których Toyota po prostu nie toleruje. Solidna konstrukcja pojazdu sprawia, że przebiegi rzędu 300, 500, a nawet 700 tysięcy kilometrów nie robią na silniku większego wrażenia. Serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta będzie służyć latami, a zaskoczyć może tylko usterka łącznika stabilizatora. W przypadku rzadkiego serwisowania użytkownicy będą narażeni na spore koszty – oryginalne części są bardzo drogie, a zamienników niestety brak. Użytkownicy samochodu twierdzą, że w przypadku Camry IV przebieg nie ma większego znaczenia – liczy się odpowiedni sposób eksploatacji i wówczas można kupować w ciemno.
Toyota Camry IV to samochód przestronny, wygodny i dobrze wyposażony. Stylistyka, co tu dużo mówić, niestety zawodzi. Opływowa, nudna sylwetka i brak odważnego wzornictwa sprawiły, że pojazdowi brak pazura. Na szczęście materiały wykończeniowe wysokiej jakości gwarantują trwałość, a w połączeniu z doskonałymi właściwościami jezdnymi zaległości stylistyczne można właścicielom marki wybaczyć. Auto nadrobiło wszelkie braki stylistyczne względami czysto praktycznymi.
Camry IV produkowano w trzech wersjach nadwoziowych: popularny sedan, kombi i coupĂ©. Na rynek europejski Toyota przewidziała dwie jednostki napędowe – obie benzynowe, bardzo trwałe i dość ekonomiczne.
Zalety:
Wady: